Związek Żołnierzy Wojska Polskiego

Rachunek Bankowy Zarządu Głównego: 45 1240 6104 1111 0000 4784 5055

Związek na co dzień

Wycieczka członków koła nr 7 ZŻWP do Sejmu RP

W dniu 12 kwietnia 2023 roku członkowie koła nr 7 i 14 oraz uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu, harcerze Hufca ZHP w Inowrocławiu im. Aleksandra Kamińskiego wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Celem było zwiedzenie Sejmu RP, które zorganizowała dla uczestników Poseł na Sejm RP, Pani Magdalena Łośko.
    Po kilku godzinnej podróży uczestnicy wycieczki dotarli do stolicy. Po dotarciu na miejsce jak najszybciej chcieliśmy dostać się do celu naszej podróży, ale wtedy okazało się, że trzeba wykazać się cierpliwością, albowiem trzeba było troszkę poczekać na załatwienie formalności aby wejść na teren Sejmu. Po załatwieni wszystkich formalności tzn. przejść przez bramkę, gdzie każdy został dokładnie sprawdzony, wreszcie dostaliśmy się na do sali dla gości gdzie przywitała nas pani przewodnik. Następnie udaliśmy się na galerię dla gości w sali posiedzeń Sejmu, gdzie  akurat rozpoczynało się posiedzenie Sejmu.
    Wrażenie było ogromne, piękna, obszerna sala, z miejscami dla posłów, fotelem Marszałka Sejmu, Prezydenta, a na ich tle flaga narodowa z godłem Polski. To tutaj zapadają ważne uchwały i decyzje, to tutaj toczą się burzliwe dyskusje między ugrupowaniami parlamentarnymi. Następnie Pani przewodnik, zaprowadziła nas do miejsca na parlamentarnym korytarzu, gdzie obejrzeliśmy tablice upamiętniające posłów II Rzeczypospolitej, którzy zginęli w czasie II wojny światowej oraz tablicę upamiętniającą, którzy zginęli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem. Dowiedzieliśmy się, że w całym Gmachu Parlamentu w bardzo wielu miejscach są ekrany telewizyjne, na których można oglądać aktualne wydarzenia z posiedzeń, konferencji i inne ważne spotkania z politykami. Po licznych wrażeniach uczestnicy wycieczki udali się do  sejmowej restauracji  na obiad.
    Na zakończenie naszej wizyty w Warszawie spacerem w podgrupach obeszliśmy Stare Miasto, podziwiając Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski oraz Pałac Prezydencki. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do autokaru, aby dotrzeć do Inowrocławia.
    Wszyscy jesteśmy bardzo wdzięczni Pani Poseł Magdalenie Łośko za zaproszenie nas do Sejmu RP i umożliwienie jego zwiedzenia.